Dlaczego w samolotach jest tak zimno?

Dlaczego w samolotach jest tak zimno?

Wybieramy się na wakacje z nadzieją na piękną i słoneczną pogodę, okazuje się jednak, że krótkie spodenki i koszulka z krótkim rękawkiem mogą nas rozczarować w momencie, kiedy wejdziemy na pokład samolotu. Wobec tego dlaczego w samolotach jest tak zimno?

Różnica temperatury w samolocie – czy pilot specjalnie chłodzi pasażerów?

Zacznijmy od tego, że każdy z nas pakując się na wymarzone wakacje, z pewnością szykuje sobie jedynie letnie ubrania. W naszych walizkach dominują krótkie spodenki oraz cała masa koszulek na ramiączkach. Nic powinno to nikogo dziwić, gdyż właśnie takie ubrania zapewnią nam komfort w upalne dni. Niemniej jednak kiedy roześmiani i spoceni podróżni wchodzą na pokład samolotu, z twarzy bardzo szybko schodzi im uśmiech. Okazuje się, że na pokładzie zaczynają oni…marznąć! Oczywiście nikt z podróżnych na taką sytuację nie jest do końca przygotowany więc w panice zakładamy na siebie kurtki i bluzy, by tylko jakość ten lot przetrwać. Travelers.pl zaznacza, że zdarzają się nawet sytuacje, w których zdezorientowani podróżni starają się poprosić obsługę samolotu o to, by wyłączyła ona klimatyzacje. Nie da się ukryć, że temperatura samolotu poza kabiną, w momencie kiedy znajduje się on już na odpowiedniej wysokości może sięgnąć nawet – 50 stopni Celsjusza. Wobec tego w zamyśle podróżnych oczywistym jest, że maszyna powinna stale utrzymywać ciepło, by środek kabiny za bardzo się nie wychłodził. Niemniej jednak w dalszym ciągu na pokładzie samolotu utrzymywane są temperatury w taki sposób, że podróżnym jest po prostu niezwykle zimno. Okazuje się jednak, że to nie piloci są złośliwi i chcą dać nauczkę pasażerom, by zaczęli się odpowiednio ubierać. W rzeczywistości, pilotom chodzi o nic innego jak o nasze zdrowie.

Przeczytaj również:  Rekuperacja: klucz do zdrowszego i ekonomicznego domu

Temperatura a utrata świadomości

Czy wiedzieliście, że według badań wielu naukowców i specjalistów, istnieje pewna zależność, która odnosi się do utraty świadomości oraz temperatury i ciśnienia w samolocie? Z pewnością mało, który turysta miał przyjemność się z tym zapoznać, niemniej jednak zależność ta dowodzi temu, że pilotom rzeczywiście zależy jedynie na naszym zdrowiu i w żaden sposób nie chcą oni nas wyziębić. Okazuje się, że na pokładach powietrznych statków bardzo często zdarzają się przypadki omdleń, a także utraty świadomości. Główną przyczyną tak przykrych wypadków jest oczywiście nic innego jak niedotlenienie organizmu. Jednak jak do niego dochodzi? Otóż sprzyja temu przede wszystkim temperatura, a także wspomniana już ogromna różnica ciśnień. W samolocie, szczególnie w momencie kiedy wznosi się on do lotu, ciśnienie utrzymuje się na niezwykle wysokim poziomie. Piloci jednak chcą jak najlepiej zadbać o to, by pasażerowie byli bezpieczni i mogli podróżować w niezwykle komfortowych warunkach. Z tego też względu podejmują oni odpowiednie kroki zapobiegawcze i skutecznie utrzymują temperaturę na pokładzie samolotu na nieco niższym poziomie. Pasażerowie nie powinni się dać zwieść pozorom, że piloci nie są świadomi tego, jakie warunki panują na pokładzie. Okazuje się, że same linie lotnicze zdają sobie sprawę z tego, że w samolocie jest po prostu zbyt zimno. Nie wierzycie? To jak wyjaśnić fakt, że na lotach długodystansowych każda linia lotnicza zapewnia pasażerom ciepły koc?

Dlaczego więc w samolotach jest tak zimno?

Niska temperatura na pokładzie samolotu nie jest więc jedynie wymysłem pilotów czy linii lotniczych. Jest to bowiem celowe działanie, które ma przede wszystkim zapewnić pasażerom optymalny poziom bezpieczeństwa i sprawić, że nie będą oni czuli się słabo. W ten właśnie sposób linie lotnicze zapobiegają ewentualnemu niedotlenieniu organizmu, które bardzo często pojawia się w momencie zbyt wysokiej temperatury, a także w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia. Wobec tego podróżni zamiast narzekać na pilotów i obsługę danego lotu, powinni im raczej podziękować. W ten sposób piloci dbają o to, by nasza podróż rzeczywiście upłynęła w komfortowych warunkach, nawet jeśli wymaga to znacznego obniżenia temperatury na pokładzie.

Przeczytaj również:  Konstrukcja pod panele fotowoltaiczne na dachu – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *